Storfamilj


Nu är vi många i huset igen. Moa, Omar och lilla Nora 10 månader har kommit till Sverige igen. De kommer bo hos oss tills de får tillgång till en lägenhet troligen 1 juli. Det blir mycket mer liv och rörelse än vad vi brukar ha, vi som sällan sätter på tv-n. Vi brukar tillbringa kvällarna vid köksbordet med korsord och mobil eller dator, så sociala är vi när vi är ensamma...
I helgen bodde även min äldsta dotter hos oss eftersom hon arbetade på Öland 4 dagar men jag har knappast varit särskilt social av mig. Jag dras med en elak förkylning och har varit helt utslagen under helgen och inte kommer jag att arbeta imorgon heller. Nu är det tid för att ta hand om sig själv =)
Kent har varit väldigt flitig i helgen och skurat uterummets fönster, bytt solskygg emot nya frächa ,skurat golvet med såpa och oljat möblerna. Han är helt underbart på att fixa till saker och det jobbigaste jag orkat har varit att läsa lite i en bok...
Nu har det börjat att likna vår ute och det brukar innebära att man blir sugen på att plantera men vis av erfarenhet kommer jag på att det är ingen idé. Ska man plantera ska man vara hemma och arbeta i trädgården och det är inget jag planerar. Vi hoppas komma iväg ett par veckor även i sommar men det blir nog svårt att slå förra årets semester som gick "Östersjön runt". Men snart måste vi planera om vi ska komma över östersjön, biljetterna blir ju inte fler ju närmre resdagen vi kommer...Fortsättning följer en annan gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0